lørdag den 23. februar 2013

Hæklet ugle


Jeg begyndte på en lille hæklet ugle i går og den er nu blevet færdig. Jeg synes, den er supersød og den kan bruges til mange forskellige formål. Jeg tror, at min ugle skal bruges som nøglevedhæng, men den ville altså også være sød i en uro eller en barnevognkæde med flere forskellige farvede ugler. Den er hurtig hæklet og Jacquie, der har lavet opskriften har også lagt en fin beskrivelse med billeder ud på hendes blog. Bloggen er på engelsk og hedder Bunny Mummy. Selv om opskriften på uglen er på engelsk, tror jeg, at den for de fleste er nem at gå til, fordi der er så mange billeder. Det eneste man skal være opmærksom på er de forskellige forkortelser. Her kommer lige en oversættelse af de brugte forkortelser.
Sc = fastmasker
hds = halv stangmaske
dc = stangmaske
Desuden vises det forkert på billedet, hvor man starter i ROUND 4
Der skal startes i 1 maske længere til venstre, det vil sige mellem de to grupper stangmasker. Ellers kommer næbbet ikke til at ligge lige i midten.
(det er noteret i opskriften, at det er en fejl, at billedet viser det forkerte sted)
Jeg har hæklet min i de samme farver foran og bagpå, men har også valgt at bruge farverne i forskellig rækkefølge, ligesom det er vist i opskriften.
Jeg har brugt almindeligt bomuldsgarn - Puppets 100% bomuld 8/4 (50g/150 meter) - og har hæklet med en hæklenål nr. 3, men man kan jo bruge, hvad man har af rester.
Hvis du har lyst til at hækle uglen kan opskriften findes ved at klikke på dette LINK

Opdatering 6. marts 2013 - jeg har fået tilladelse til at skrive opskriften på dansk, så jeg er igang med en oversættelse af opskriften. Regner med den kommer på bloggen meget snart.

Opdatering 9. marts 2013 - PDF fil på dansk findes her Opskrift på nem hæklet ugle






21 kommentarer:

  1. Sød ugle og tak for Diy.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare sød - den skal vist på listen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er den - sådan en liste kan godt blive temmelig lang ;)

      Slet
  3. Hvor er den sød. Jeg elsker bare alle de forskellige ugler der findes. Har dog ikke rigtig haft mod på at prøve efter engelske opskrift, men måske jeg kan gøre det efter din anvisning. Det skal i hvert fald prøves ad :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke rigtigt været med på uglerne før nu, så jeg er vist lidt bagefter.
      Håber du kan bruge opskriften :)

      Slet
  4. Nøj hvor er den fin, tak for at dele opskrift

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt, det er jo ikke min opskrift, men sød det er den :)

      Slet
  5. Den må du bestemt tage med til Tørring, den er så fin

    SvarSlet
  6. Den må du bestemt tage med til Tørring, den er så fin

    SvarSlet
  7. Hvor er den kær - og skønne farver du har brugt :o)

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare så fine de ugler. Er i fuld gang med at hækle. Vil høre hvilke perler du bruger til øjne. Er de runde og hvor store. Mvh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Jeg har brugt nogle sorte, runde perler - tror det er træperler, men er ikke helt sikker ;-)
      Perlerne er 5 mm i diameter
      God fornøjelse med uglen :-)

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.