onsdag den 16. april 2014

Tidsfordriv i gult


Jeg har en lille hemmelighed, som stjæler noget af min tid. Ind i mellem har jeg brug for at koble fuldstændig fra og det gør jeg ofte med mine strikkepinde, hæklenålen eller et broderi i hånden. Men jeg har altså også en anden "last" og jeg må indrømme, at jeg er en lille spillefugl. Nu er jeg heldigvis ikke den, der spiller om penge - nej det koster såmænd bare min tid og den er jeg da heldigvis selv herre over, med mindre jeg da liiige skal slå min egen rekord eller liiige skal nå til næste mission ;)
Jeg tror faktisk, der er en del voksne mennesker, der nyder at tage et spil eller to på telefonen, tabletten eller hvor nu man spiller. Det er bare ikke noget, vi snakker så højt om ...det er måske lidt flovt, at vi sådan spilder tiden med noget ganske ufornuftigt og useriøst. Jeg mener nu ikke, at det kun er spild af tid. Jeg ser det mere som en pause og et redskab til at koble fra og trække sig lidt tilbage for en stund. det kan vi vel alle have brug for om så vi er børn, unge eller ældre.
Lige nu er mit ynglingsspil Despicable Me:Minion Rush og har man mindre børn kender man sikkert de små gule Minions fra tegnefilmen Grusomme mig. Da der er gul uge i bloglegen, har jeg taget nogle billeder af mit spil på min tablet. Det er ikke det nemmeste at tage billeder af et spil i aktion og af en gul Minions, der ikke kan stå stille. Men det var nu meget sjovt og jeg synes at en Minions er ret charmerende på sin egen gule måde. I spillet samler man forøvrigt også på bananer og de er jo også gule ;)
Dette var mit bidrag til ugens farve og det blev som lovet ikke et påskeindlæg, men noget helt andet. Måske kommer der lidt mere gult i ugens løb, men jeg lover ikke noget :) Måske tager mit spil for meget af min tid og måske glemmer jeg, at jeg har en blog i kampens hede...hvem ved :)

4 kommentarer:

  1. Jamen jeg spiller altså også... Nu er det ofte for at koble af og slå hjernen fra, men for bare et år siden blev det en slags hjerne-genoptræning for mig. Jeg fik i en længere periode noget meget stærkt medicin (som jeg ikke skulle have haft), og min hjerne var som gele... Jeg kunne overhovedet ikke koncentrere mig om noget og havde meget svært ved at holde fokus! Så jeg startede med 7-kabale - den lette version. Senere blev det til lidt større "udfordringer" for de små grå...

    "Hej, mit navn er Penille, og jeg spiller - både på computer og telefon, men aldrig om penge." ;-)

    SvarSlet
  2. Sjovt bud på "gul-ugen" - og så er de minions bare for skønne. Banana!

    Kender ikke lige dét spil, men har andre spil på både facebook og mobilen, som jeg bruger til at koble fra med. Det er hyggeligt! :-))

    SvarSlet
  3. Det er da bare så hyggeligt at slappe af med et spil. Jeg spiller fx gerne wordfeud.

    SvarSlet
  4. Har aldrig set filmen(e?) men elsker alligevel de små fyre, de er skønne.
    Jeg spiller også engang imellem og som dig, er det for at stresse af :)

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.