lørdag den 28. februar 2015

Hæklet lille fræk frø


Så blev det tiden, hvor den hæklede lille frække frø hoppede ind på bloggen ;) og den er selvfølgelig i familie med de frække farverige aber, som jeg viste den anden dag.

Jeg er jo lidt vild med frøer, så selvfølgelig måtte jeg også lave en frø, der var inspireret af lille nem ugle og jeg kan afsløre, at jeg allerede har kysset den, for jeg synes den er ret sød. Den blev dog ikke til en prins, men det gør nu ikke noget for jeg vil hellere have frøen ;)

Frøen kan som de andre "familiemedlemmer bruges til lidt af hvert og den kan hækles mindre eller større, alt efter hvilket garn og nål man bruger. Jeg skal helt sikkert have lavet en lille mini frø på et tidspunkt og måske skal den hænge i et smykke rundt om halsen...det kunne jeg godt være tosset nok til.


Frøen på ovenstående billede er lavet af en af deltagene på Husflidsweekenden i Skjern. Denne frø fik lidt længere ben, som blev syet fast i hoppe frø position. Det er en rigtig god ide og jeg synes, at det er dejligt, når andre bruger mine ting og gør det til sit helt eget - blot ved nogle få ændringer.
I opskriften står det, at man hækler 14 luftmasker til benene og armene, men antallet kan man jo lege med og jeg tror der er omkring 10-12 masker mere til benene på denne frø. Den har heller ingen mund - og det gør at den får et helt andet udtryk ;)


Frøen var på besøg i havedammen og den nød at slikke sol på et åkandeblad imens den blev fotograferet. Den blev dog lidt utilfreds da jeg vendte den om på maven. Jeg måtte derfor lige forklare den, at ellers kunne jeg jo ikke vise farverne på bagsiden. Det havde den så fuld forståelse for, men så ville den også have taget et billede, hvor den vinkede til jer og jeg skulle hilse og sige, at den synes det ville være fantastisk, hvis den fik nogle flere frø-familiemedlemmer rundt omkring :)

Har du fået løst til at hækle din egen lille frække frø, så kan du hente opskriften lige HER

23 kommentarer:

  1. Atter er fræk fyr med masser af personality...
    Sjovt at se forskellen på springfrøen og havefrøen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne :) ja det er sjovt at se, at bare få ændringer gør en forskel :)

      Slet
  2. Den frø er bare abeskøn!
    Og aberne er til gengæld svært 'frøstende' at gå i gang med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøn leg med ord <3
      og tak skal du have :)

      Slet
  3. nøj hvor er den sød. Tror jeg hækler den til et stort barn (min mand) der er vild med frøer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) man bliver aldrig for gammel til frøer ....siger hende der er vild med dem ;) Jeg tror bestemt, at han bliver glad :)

      Slet
  4. Svar
    1. Tak :) ja den synes selv, at den er fræk på den søde måde ;)

      Slet
  5. Очень милая лягушка!)

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare herlig ! jeg downloader straks ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) håber du får glæde af opskriften :)

      Slet
  7. Åh, hvis bare jeg kunne hækle. Har ikke rigtig knækket den kode endnu. Den frø er bare så skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kan jo sagtens sige det ikke er svært...
      Dejligt du kan lide min frø :)

      Slet
  8. Hvor er den skøn og aben er også herlig - tusind tak for at du deler :))

    SvarSlet
  9. Den er da bare så sød :) Og selvfølgelig skulle det være en frø ;)

    SvarSlet
  10. Den frø er bare så fin ! Tror jeg må prøve den engang !

    SvarSlet
  11. Den er også genial, sød og fræk...... Du er bare så god......

    SvarSlet
  12. Der er bestemt noget mellem dig og frøerne ;o) Den er da så fin og har spændende udtryk.

    SvarSlet
  13. Så fin en frø :) Skal der være en vendemaske mellem hver stangmaske eller mellem hver gruppe af stangmasker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - er ikke helt sikker på hvad du mener - men der er ingen vendemasker i mine opskrifter med mindre det står. Håber det er et tilfredstillende svar :)

      Slet
  14. Kan man slet ikke hente opskriften mere? Synes den er SÅ fin:)

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.