lørdag den 25. juli 2015

Hæklet gravhunde etui/penalhus


Nu kan jeg endelig dele opskriften på det hæklede gravhunde etui/penalhus, som jeg skrev lidt om i mit sidste indlæg. Jeg synes ideen er supergod og selvom man ikke er gravhundeejer, tror jeg alligevel, der er mange som synes godt om denne skønne gravhund. Jeg har hæklet mit eget etui og det viser jeg selvfølgelig på bloggen senere. Hvad det skal gemme på, har jeg endnu ikke bestemt.

Opskriften er lavet af Winnie Khouri og jeg har fået lov til at dele opskriften her på bloggen og at redigere opskriften.
Billederne i dette imdlæg tilhører Winnie og det er også hende, der har hæklet alle de søde gravhunde etuier.  Hun har selv gravhunde og er helt pjattet med dem, ligesom jeg :)
Jeg vil gerne sige tak til Winnie og mon ikke, at jeg kan sige det samme på vegne af rigtig mange andre hæklere.



Dette billede er sidste skud på stammen - den må bestemt være dansker ;) Er den ikke bare nuttet den lille fyr, der har gemt sig nede i etuiet.
Opskriften på gravhunden kan du hente lige HER

OBS Der havde sneget sig en lille tastefejl ind i opskriften så har du hentet opskriften før d.1.dec 2016 skal der i Halen omgang 2 stå " 1 fastmaske i hver maske = 6 masker ialt ( og ikke 2 fastmasker i hver = 12 masker i alt ) 

7 kommentarer:

  1. De er simpelthen så søde dine gravhunde :-)
    Virkelig god idé.
    God søndag ønskes herfra :-)

    SvarSlet
  2. Den er virkelig sød. Elsker øjnene :)

    SvarSlet
  3. Den er bare så sød, håber vi ses næste gang til strik !

    SvarSlet
  4. De er rigtig fine :-))
    Kh Christina

    SvarSlet
  5. Virkelig fin! Er i gang med den, men der er desværre mange fejl i halen, så må improviere en.. Blot så du ved det ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for oplysningen - det vil jeg da lige få rettet. Men godt du fandt en løsning på problemet :)

      Slet
    2. Det var en enkelt omgang, der drillede, men nu er den rette :) endnu engang tak for hjælpen

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid