mandag den 12. december 2016

Hæklet og strikket taske i mega tykt garn


Her er den taske, som jeg har designet/lavet i det tykke garn. Hvis jeg selv skal sige det, så synes jeg altså den er blevet ret fed og det har været mega sjovt og lidt udfordrende, at arbejde med det specielle garn.

Jeg havde flere ideer til tasken og jeg prøvede også lidt af undervejs - blandt andet lidt struktur og snoninger. Men det færdige resultat endte op med at være ret enkelt i udtrykket. Jeg synes det klæder garnet, at holde det simpelt. Det er altså heller ikke så nemt, at lave "fine" detaljer, når nu garnet har den tykkelse. Jeg har leget lidt med indtagningerne øverst og det giver nogle små detaljer, man måske ikke lige ser ved første øjekast.
Jeg har både hæklet og strikket og jeg synes, at overgangen mellem de to teknikker er blevet ret fin.


I forhold til hank havde jeg selvfølgelig også nogle overvejelser, men jeg blev ret hurtig enig med mig selv om, at der skulle læderremme på. Læderremmene er med til at understrege det rustikke udtryk, som jeg gerne ville have frem. Jeg kan godt lide kontrasten mellem det sorte læder og det orange garn. De sorte læderremme er forøvrigt nogle gamle bælter, som jeg fandt i en genbrugsbutik og de kostede 10,- stk.- så kan man vist ikke gøre det billigere.



Opskriften på tasken kan du hente lige HER. Men den kommer efter aftale med Briella.dk også til at ligge inde på deres webshop.

3 kommentarer:

  1. Den er bare så sej !! Jeg er vild med kontrasten mellem strik og hækle.

    SvarSlet
  2. Super blog du har.... Super billeder du får taget og sjove ting du laver. ����

    SvarSlet
  3. Hei og takk for sist i Fuglafjørdur, på strikkefestivalen. Det var så koselig å komme hjem til deg i ett rolig hyggelig miljø, der du hadde hadde vevstrikkingkurset ditt. Vevstrikking var veldig artig å få til. Det var forøvrig veldig artig å komme til Færøyene, og jeg Lærte også og nappe,karde og spinne.Det ble mange fine turer rundt omkring, bl.a Klakkur og Mykines , Sandøy , Torshavn mange andre flotte steder.Kommer tilbake igjen engang :-)

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.