tirsdag den 6. december 2016

Juledekoration trods manglende julestemning.


Jeg er nok ikke den eneste i landet, der er blevet overrasket over, at vi allerede er et godt stykke inde i december måned. November måned er fløjet af sted og lige pludselig havde vi første søndag i advent og inden længe skal det 3. lys tændes.

Jeg har haft lidt svært ved at komme i julestemning i år. Der har været så meget, der skulle ordnes, som ikke havde med jul at gøre. Katrine er flyttet i lejlighed sammen med kæresten og det er der jo også gået lidt af min tid med. Jeg glæder mig på de unges vegne og heldigvis er det i Vejle, så det er jo i nabolaget :)


Jeg er stadig ikke helt ovenpå og i forhold til mit hjerte venter jeg bare på en operation. Den operation tror jeg nu også har en del skyld i mit manglende julehumør. Jeg skal indlægges d. 23. december ( og ja jeg har ringet og spurgt om det ikke er en fejl, men nej) og hvis alt går efter planen, bliver jeg udskrevet igen d. 24. december. Det satser jeg så stærkt på. Vi skal bare være os fire juleaften - min mand, børn og jeg. Heldigvis er jeg ikke selvskrevet til at stå for maden. Det skal manden og børnene nok klare. Men der er jo så lige nogle ekstra ting, der skal planlægges lidt før. For jeg skal bare ikke ligge i Skejby og spekulere for meget vel.
Det er forøvrigt også vores tur til, at stå for julefrokosten 2. juledag. Det skal der også lige være styr på. Heldigvis er jeg god til at lave lister og også til at uddelegerer opgaver til andre, når det skal være. Pu ha kan godt mærke, at jeg får lidt stress, når jeg ser ovenstående på skrift, men mon ikke det kommer til at klappe alligevel.

Selvom det lyder, som om jeg slet ikke har julehygget har jeg da fået lavet nogle juledekorationer. En af dem været til Katrine og farverne er valgt, så de passer  ind i deres nye spisestue. Potten fandt jeg i gemmerne og den passede perfekt i farven.Jeg elsker, når man kan bruge noget af det, som man har i forvejen.


3 kommentarer:

  1. Med den baggrund er der jo ikke så nemt for julefreden at indfinde sig!
    Jeg håber inderligt, at du kommer hjem d. 24.12! OG jeg satser på, at du skriver dine lister og uddelegerer i god tid, så der bliver plads til lidt decembernydelse.
    Jeg nyder den smukke dekoration til Katrine. Mine evne i den retning er ikke-eksisterende! Så derfor nydes andres kreationer det mere...
    Knus og rigtig god jul til dig og dine kære.

    SvarSlet
  2. Jeg håber også, at alt går fine, og at du er godt tilbage i dit hjem, og klar til en hyggelig juleaften med din familie den 24.

    SvarSlet
  3. Håber det lykkes og komme hurtigt hjem og hygge med familien. Sikke en fin dekoration.

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.