torsdag den 22. december 2016

Zing til mig fra mig


Nogle gange lever mine strikkepinde sit eget liv og det er ikke altid, at jeg lige ved, hvor de var sidst. Så en dag for ikke så længe siden, hvor jeg akut stod og manglede en rundpind var jeg forbi den lokale strikkeforretning. Jeg blev anbefalet en rundpind Zing fra knitPro og det var så også den eneste model, forretningen havde i en 3½. Den er jeg så rigtig glad for, at jeg fik prøvet, for jeg synes virkelig det er en lækker pind. Zing er udført i letvægtsmetal og har nogle spidser, der efter min mening er rigtig gode - ikke for runde og ikke alt for spidse. Den er virkelig behagelig at have i hånden.

Sættet hedder "Melodies of Life" og er en Special Edition og det er da en fin æske :)

Da jeg så "opdagede" at man kunne få et helt sæt af de her lækre pinde, var jeg ikke længe om at beslutte mig. Jeg måtte eje sådan et sæt med udskiftbare rundpinde. Nu var spørgsmålet så, om jeg skulle ønske mig det i julegave eller hvad. Jeg luftede tanken for manden og sagde at jeg måske synes, at det var lidt kedeligt at få i julegave (som om ha ha) og så sagde min søde mand, at jeg da bare kunne købe sættet (det havde jeg jo nok en formodning om). Så kan det nok være jeg blev hurtig på tasterne og fik et sæt bestilt hjem.

Nu er jeg så den lykkelige ejer af dette fantastiske sæt og jeg kalder det julegaven til mig selv. Sjovt nok er det efterhånden en tilbagevendende begivenhed, det at købe gave til sig selv. Måske hænger det sammen med at man jo surfer rundt på nettet efter gaver til andre og så dukker der jo ting op, som man selv bliver forelsket i. I år var det så dette sæt og ikke nok med at pindede er rigtig gode, så synes jeg også, det er super flot med alle de metalliske farver. Det kan man da kun blive i godt humør.

Ud over pinde i 8 str. er der også wire i forskellige længder og farver, stoppere, strammenøgler og 1 kabelovergang.
Derudover var der i sættet uldnåle og maskeholdere også i flotte farver.
Dette indlæg bliver det sidste inden jul, så jeg vil ønske alle en rigtig glædelig jul :)

Jeg glæder mig til at holde juleaften sammen med min  mand og mine børn, men inden da skal jeg jo lige have overstået min operation for atrieflimren (forkammerflimmer). I morgen skal jeg være på Skejby sygehus kl. 6.30. Så vi skal tidligt op og af sted og jeg vil glæde mig rigtig meget til,at det hele er overstået. Efter en enkelt overnatning, så skal jeg forhåbentlig hjem og fejre julaften og så tror jeg julefreden vil sænke sig i mit sind.

11 kommentarer:

  1. De er skønne at strikke med. Og dejligt overskueligt med farverne. Ønsker mig dog, at de vil lave nogle i mindre end 3,5!
    Alle gode ønsker for, at du får overstået operationen i god ro og orden. Derefter er der plads til at holde jul.
    Glædelig jul til dig og dine kære. Og et godt nytår med masser af strik og anden kreativitet.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig rigtig skønne at strikke med....jeg kunne også ønske man kunne få i det mindste en 3'er
      Tak for gode ønsker :)
      En god jul og et godt nytår ønskes der også fra mig til dig og dine

      Slet
  2. Hvor er det nogle flotte pinde. Det er altid dejligt at læse om andre strikkeres erfaringer med forskellige strikkepinde, det kan være svært at navigere i det store udvalg
    Forhåbentlig er din operation gået godt, så du kan blive klar til jul med familien
    Ha' en rigtig dejlig jul - Gleðilig Jól
    p.s. jeg har nu bestilt strikkesættet til mig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med strikkepinde kan godt være en jungle...nu håber jeg du bliver ligeså glad for dine pinde, som jeg er for mine :)
      Du og dine ønskes også en glædelig jul fra mig....hyggeligt at få en færøsk hilsen :)

      Slet
  3. Der er intet som lækkert værktøj. Også rigtig glædelig jul til dig og dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lækkert værktøj er skønt :)
      Dig og dine ønskes en rigtig glædelig jul :)

      Slet
  4. Håber at operationen er vel overstået nu, og rigtig god jul til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen :) Du ønskes også en rigtig god jul.
      Vi ses i det nye år :)

      Slet
  5. Det var godt jeg først så dem nu, for ellers havde min mand og søn været nød til at bytte mine gaver som de har købt ;) God jul Aslaug.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha håber du fik noget andet godt af din mand og søn :)
      Du og din familie ønskes en god jul :)

      Slet
  6. Smart sæt, og også smukt og gennemført! Køber også selv min julegave, så får jeg præcis hvad jeg ønsker mig ;)
    Håber at du/I fik en god jul. Godt Nytår til jer!
    Kh

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.